روش صحیح استفاده از دوش اضطراری در مواقع ضروری

نحوه استفاده از دوش اضطراری

در شرایط اضطراری با مواد خورنده ، دانستن نحوه کارکرد دوش های ایمنی بسیار مهم است. لحظه ای که یک ماده شیمیایی خورنده با پوست تماس می گیرد ، باعث آسیب به بافت می شود و با گذشت هر ثانیه آسیب جدی تر می شود. به همین دلیل بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید کارکنان شما دقیقاً می دانند چه موقع و چگونه از دوش های ایمنی قبل از وقوع اتفاق استفاده کنند.

چه موقع باید از دوش اضطراری استفاده کرد؟

دوش و چشم شوی اضطراری برای کاهش آسیب های ناشی از قرار گرفتن در معرض مواد خورنده و مضر ساخته شده اند.

اگر فکر می کنید با یک ماده شیمیایی خورنده کار می کنید اما به دوش های ایمنی دسترسی ندارید ، با مسئول بهداشت و ایمنی خود صحبت کنید.

به محض تماس یک ماده شیمیایی خورنده با پوست، هر چقدر هم مقدار کمی باشد، استفاده از دوش ایمنی در اسرع وقت بسیار مهم است. مطابق با مقررات ANSI-Z358.1 ، دوش های ایمنی باید بیش از 10 ثانیه پیاده روی با منطقه خطرناک نصب شوند. برای اطلاعات بیشتر به راهنمای مقررات ANSI مراجعه کنید.

استفاده از دوش ایمنی می تواند بسیار مخل باشد و بسیاری از مردم نگران هستند که استفاده از دوش ایمنی توجه بیش از حد را به خود جلب کند یا به عنوان ایجاد سر و صدا تلقی شود. اما در واقع ایمن بودن از پشیمانی بهتر است. با قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خورنده ، آسیب بافتی می تواند به طرز شگفت انگیزی به سرعت اتفاق بیفتد و پس از آسیب دیدن ، غیرقابل برگشت است. حتی مقدار کمی از این مواد شیمیایی باعث ایجاد زخم دائمی و آسیب دیدگی در زندگی می شود ، بنابراین همیشه بهتر است که احتیاط کنید.

برخی محصولات دوش و چشم شوی اضطراری تولیدی تاپ:

 

استفاده از دوش اضطراری

قبل از استفاده از دوش اضطراری

پس از قرار گرفتن در معرض ، تأخیر نکنید و هرچه سریعتر به سمت دوش ضطراری حرکت کنید. در نظر داشته باشید که هرچه ماده شیمیایی خورنده با گوشت بدن شما تماس پیدا کند ، آسیب جدی تر خواهد شد.

قبل از ورود به دوش ایمنی ، در آوردن همه لباس ها و جواهرات مهم است. پارچه ها می توانند به راحتی با مواد شیمیایی مضر اشباع شوند و آنها را در تماس نزدیک با پوست قرار دهند و صدمات شدیدی ایجاد کنند.

مطمئناً ، بیشتر افراد از ایده برهنه شدن در برابر همکاران محل کار خود احساس ناخوشایندی می کنند ، اما در آوردن لباس بخشی اساسی در فرآیند ضد عفونی است و علاوه بر این ، محافظت از خود در برابر آسیب مهم تر از باقی مسائل است.

استفاده از دوش اضطراری

دوش های ایمنی برای استفاده ساده طراحی شده اند. بیشتر آنها با استفاده از اهرم کششی کار می کنند. پس از کشیدن اهرم ، دوش مطابق با مقررات ANSI ، با حداقل میزان و حجم مشخصی آب به مدت حداقل 15 دقیقه تخلیه می کند.

باید حداقل 15 دقیقه در زیر جریان آب بمانید تا از ضد عفونی کامل اطمینان حاصل کنید. توصیه می شود تا رسیدن کمک پزشکی تا مدت زمان طولانی زیر دوش بمانید.

هنگام استفاده از دوش ایمنی ، مراقب باشید جریان آب به چشمان شما وارد نشود ، زیرا سرعت تخلیه آن برای آسیب رساندن کافی است. اگر چشمان شما به ماده ای مضر آلوده شده است ، باید آنها را با استفاده از چشم شوی اضطراری شستشو دهید. در شرایطی که هم پوست و هم چشم آلوده شده اند ، باید از دوش و چشم شوی اضطراری و واحد شستشوی چشم استفاده شود.

برخی محصولات دوش و چشم شوی اضطراری تولیدی تاپ:

 

در بعضی موارد ، آب تأمین شده توسط دوش ایمنی در فضای باز ممکن است در اثر زنگ زدگی تغییر رنگ یابد. با این حال ، این جای نگرانی نیست و شما باید بلافاصله وارد دوش شوید ، نه اینکه منتظر صاف شدن جریان باشید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دوش های اضطراری، از جمله انواع مختلف دوش و دستورالعمل های نصب ، از راهنمای نهایی ما برای دوش های اضطراری دیدن کنید.