فراخوان تزریق واکسن کرونا فقط با پیامک وزارت بهداشت ابلاغ خواهد شد

وزارت بهداشت فراخوان تزریق واکسن کرونا را در موعد مقرر به سرپرستان خانوار ابلاغ خواهد کرد و به جز این، هر نوع اطلاع‌رسانی برای ثبت‌ نام جعلی است.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت اعلام کرد پیامکی که برای ثبت‌ نام دریافت واکسن کرونا دست به دست می‌شود، جعلی است و وزارت بهداشت آن را صادر نکرده. جعفر صادق تبریزی اضافه کرد: «آدرسی که در این پیام اعلام شده، مربوط به پرونده الکترونیک سلامت است که تنها پزشکان، مراقبین سلامت و بهورزان به آن دسترسی دارند و پس از ارائه خدمت به مردم آن را در پرونده درج می‌کنند. نام کاربری و کد ورود به سایت به هیچ‌کس داده نمی‌شود.»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت خبر داد که افراد بر اساس اولویت‌بندی سند ملی واکسیناسیون، طی هفته‌های آینده واکسن دریافت می‌کنند و شیوه ارتباط با آن‌ها و ابلاغ زمان واکسیناسیون، از طریق بهورزان در روستاها یا مراقبان سلامت در شهرها است. این کارکنان بهداشتی با توجه به پرونده الکترونیک افراد با آن‌ها تماس می‌گیرند.

تزریق واکسن کرونا فقط با پیامک وزارت بهداشت

تبریزی عنوان کرده است تاکنون بیش از ۸۵ درصد افراد پرونده الکترونیک سلامت دارند و در طول زمان شیوع کووید ۱۹ با آن‌ها تماس گرفته شد و مورد غربالگری تلفنی قرار گرفتند؛ اما اگر کسانی هنوز پرونده الکترونیک سلامت ندارند، می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه سلامت یا خانه بهداشت محل سکونت خود، در مدت‌زمانی کوتاه در حد ۱۵ دقیقه اقدام به تشکیل این پرونده کنند. او اضافه کرد:

تنها مدرک مورد نیاز برای ثبت‌ نام پرونده الکترونیک سلامت، در دست داشتن کارت ملی است و در صورتی که افراد بیماری زمینه‌ای دارند، باید مدارکی برای اثبات آن همراه خود ببرند تا اطلاعات به‌دقت ثبت شود.

البته رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت ظرف هفته آینده، سازوکار دیگری برای اطلاع‌رسانی زمان واکسیناسیون توسط وزارت بهداشت تکمیل می‌شود تا موضوع از طریق پیامک به سرپرستان خانوار اطلاع‌رسانی شود. تبریزی افزود:

جای نگرانی وجود ندارد و به‌ محض تأمین واکسن، اقدامات مربوط به تزریق آن بر اساس اولویت‌بندی سند ملی واکسیناسیون برای تمام جمعیت صورت خواهد گرفت.

وی همچنین تأکید کرد که رسانه‌های جمعی به‌خصوص صدا و سیما، وظیفه اطلاع‌رسانی در مورد نحوه ارسال فراخوان وزارت بهداشت را بر اساس گروه سنی و بازه زمانی برای دریافت واکسن دارند و پس از این اطلاع‌رسانی، ارسال پیامک و هماهنگی تلفنی از سوی بهورز یا مراقب سلامت صورت می‌گیرد.